یکشنبه شب گذشته قرعه کشی جام جهانی فوتسال برگزار شد و تیم ملی فوتسال افغانستان که یکی از شگفتی سازان جام ملت‌های آسیا بود و حالا نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه خواهد کرد در گروه سوم با تیم های آرژانتین، اوکراین و آنگولا همگروه شد.

تیم ملی افغانستان از هیچ تیمی نمی‌ترسد

به گزارش قدس آنلاین، به همین بهانه به سراغ حمیدرضا معصومیان مربی این تیم که از چهره‌های شناخته شده در ورزش و رسانه مشهد است رفتیم تا هم نظرش را درباره قرعه تیم ملی افغانستان بدانیم و هم از شرایط این تیم پیش از جام جهانی و مراحل آماده‌سازی تیم ملی افغانستان با خبر شویم.

*در گروه خوبی قرار گرفتیم

حمیدرضا معصومیان با اشاره به اینکه تیم ملی افغانستان نخستین جام جهانی خود را پیش رو دارد، گفت: با توجه به کم تجربه بودن تیم ملی افغانستان در جام جهانی و نداشتن بازی‌های تدارکاتی زیاد نسبت به دیگر کشورها، حضور در هر یک از گروه‌های شش‌گانه جام‌جهانی برای افغانستان سخت و مشکل بود، اما هم‌گروه شدن با تیم‌های آرژانتین، اوکراین و آنگولا به نظر نسبت به دیگر گروه‌ها قرعه بهتری است. از جهت دیگر اگر بتوانیم به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کنیم در مرحله بعد به تیم ساده‌تری خواهیم خورد.

*کار ساده‌ای نداریم

مربی تیم ملی افغانستان درباره شناخت کادر فتی این تیم به‌خصوص مجید مرتضایی از هم‌گروه‌های تیم ملی افغانستان تصریح کرد: آرژانتین یکی از بهترین تیم‌های جام‌جهانی و یکی از مدعیان قهرمانی است که کار بسیار سختی درمقابل این تیم خواهیم داشت، همچنین اوکراین تیمی باتجربه است که سبک بازی آن مانند روسیه است و فوتسال محکم و متکی به قدرت بدنی را به نمایش می‌گذارد که به نظر مهم‌ترین حریف ما برای صعود به جام جهانی خواهد بود. آنگولا هم نخستین رقیب ما خواهد بود که امیدواریم با پیروزی برابر این تیم جام را با روحیه بالا آغاز کنیم. در عین حال همه تیم‌هایی که در ازبکستان حضور دارند، تیم‌های مطرحی هستند و کار ساده‌ای نخواهیم داشت.

*استارت از 12 خرداد

حمید رضامعصومیان درباره برنامه این تیم برای آماده سازی به منظور حضور در جام جهانی نیز گفت: از 12 خرداد استارت تمرینات این تیم در کمپ تیم ملی با حضور بازیکنان دعوت شده زده خواهد شد. با حمایت اسپانسر تیم ملی یعنی آقای نصیر صداقت چند مینی کمپ را برگزار خواهیم کرد. چند تورنمنت و بازی دوستانه هم در برنامه کادر فنی وجود دارد که باید دید کدام‌ها انجام خواهد شد.

تورنمنت کافا هم پیش روی ماست که بدون شک ، این بازی‌های می‌تواند نقش بسیار مؤثری در آماده سازی تیم ملی افغانستان برای حضور در جام جهانی داشته باشد.

تحول در تیم ملی افغانستان

معصومیان در ادامه درباره تحولی که طی دو سه سال اخیر در تیم ملی افغانستان صورت گرفته، به طوری که در جام ملت‌های آسیا نتایج درخشانی گرفت و حتی می‌توانست در بین چهار تیم نیمه‌نهایی جام باشد، اظهار کرد: پس از حضور آقای مرتضایی در رأس تیم ملی فوتسال افغانستان و تشکیل کادر فنی با مشورت با مسئولان ورزش این کشور به شناسایی همه ظرفیت و استعداد موجود چه در داخل افغانستان و چه بازیکنانی که در ایران بودند پرداختیم و توانستیم بازیکنان خوب و مستعدی را شناسایی کنیم که در حال حاضر برخی از آن‌ها در لیگ برتر ایران هم بازی می‌کنند. در اردوی پیش رو نیز همین روش را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: افغانستان دارای ظرفیت و استعدادهای زیادی در رشته فوتسال است که خیلی از آن‌ها در همین مشهد حضور دارند و به دلیل قوانین خاص سازمان لیگ نمی‌توانند در لیگ برتر حضور داشته باشند و امیدواریم با قول و مساعدت آقای تاج این موانع برداشته شود تا شاهد رشد استعدادهای فوتسال افغانستان بیشتر از این باشیم. امروز تیم ملی افغانستان با تجربه‌ای که کم‌کم در سطح بین‌الملل دارد بدست می‌آورد دیگر از هیچ تیمی در دنیا نمی‌ترسد و آماده شگفتی‌سازی در جام جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.